Aphrodite, az alkimista istennő

Aphrodite, az alkimista istennő
A szerelem és szépség istennője... Nem tartozik sem a szűz, sem a sebezhető istennők közé, bár mindkét kategóriával mutat közös vonásokat. Sok gyermeke született, mégsem volt sérülékeny, számos szeretője ellenére sem vált a férfiak áldozatává.

Alkímista Istennő

Kapcsolatai kölcsönös szenvedélyen alapultak. Az elköteleződés viszont nem volt számára fontos, így megőrizte függetlenségét és szabadságát, azt tette, amihez kedve volt.

Jean Shinoda Bolen alkímista istennőként jellemzi. Az alkímia az átváltozás ősi, mágikus megnevezése. A görög istenek közül Aphrodité rendelkezik azzal a misztikus hatalommal, hogy szerelmet ébresszen másokban. Földi ember nem menekülhet hatása alól, az istenek közül is csak a három szűz istennő (Artemisz, Athéné és Hesztia) állt ellen mesterkedéseinek.

Amikor szerelmet ébreszt bennünk, sokszor józan eszünk ellenére cselekszünk, s olyan helyzetekbe kerülünk, mely gyökeres változásokhoz vezet az életünkben. A szerelem mindenkit átformál, alkotásra ösztönöz, s általa teremtünk új életet.

A szerelem vonzása az életben az a „mézesmadzag”, mely összehoz azzal a társsal, aki mellett a leginkább fejlődhetek, csiszolódhatok. Az ezoterikus pszichológia szerint a párkapcsolat törekvés az ember személyiségének átváltoztatására. S mindig Aphrodité „mesterkedései” hozzák mozgásba dolgokat, lendítik tovább az életünket.

Aphrodité tudata olyan, mint a „rivaldafény”. Mint egy színpadot megvilágító erős lámpa fénye. Itt is ötvöződik a szűz és sebezhetők tulajdonsága, hiszen képes egy pontra fókuszálni, s egyben befogadni a környezet hatásait. Átlátja a terepet, de egyben hatással is van rá ez a környezet. Emiatt olyan odaadóan képes közeledni egy másik emberhez, mintha az lenne a világ legelragadóbb, legérdekesebb, legszebb teremtménye.

Aphrodité által megnyilvánított energia képviseli a fajfenntartás ösztönét, erotikus tüzet szít. Maga az „érzéki-út”, mely az intimitástól és gyengédségtől elkülönülten is jelentkezik, hirtelen feltámadva hatása csodálatos és ijesztő is egyben. Ez a szenvedélyes erő szükséges minden alkotó folyamathoz is.

Hatásával nem csak a szerelmet és szexuális vágyat ébreszti fel, de jelen van minden olyan folyamatban, ahol alkotás születik, mély lelki kapcsolat alakul ki, együttérzés, megértés és elfogadás van jelen.

Az egyesülés vágyát szítja fel, mely nem korlátozódik pusztán a fizikai síkra. Az eggyéválás igénye minden spirituális út mozgatórugója. Eggyé-olvadni annyit jelent, mint valóban megismerni a másikat, legyen az személy , idea vagy maga az Isten. S minden egységélmény hatására átalakulunk, változunk, többek leszünk.


Mitológiai háttere

  • A görögök a szépség és szerelem istennőjeként tisztelték és félték hatalmát. Valamennyi istennő közül ő volt a legszebb, s a legtöbb ábrázolás is róla maradt fenn. Mai napig megihleti a művészeket. Szimbólumai a galamb pár, a hattyú, minden virág, de leginkább a rózsa, mely a szerelem jelképe a mai napig is.
  • Eredetéről két történet maradt fenn. Homérosz szerint Zeusz és egy tengeri nimfa, Dióné nászából született Aphrodité a megszokott módon.
  • Az ismertebb történet Hésziodosztól származik, mely szerint Kronosz, anyja, Gaia tanácsára egy sarlóval levágta apja, Uranosz nemi szervét, s azt a tengerbe dobta Ciprus szigete mellett. Az elcseppent ondó megtermékenyítette a tengert, s a habokból egy gyönyörű fiatal istennő emelkedett ki, ő volt Aphrodité.
  • Szépségével sok istent és földi halandót elcsábított, sokan szerették volna feleségül venni, de ő maga választott. Számunkra talán furcsán. Héra sánta és kitaszított fia mellett kötelezte el magát, akit persze később többször megcsalt.

A mai Aphrodité tulajdonságai

  • Kislányként már sajátos módon kezeli a férfiakat, próbálgatja vonzerejét. Élvezi, ha középpontban lehet, tükör előtt szívesen illegeti magát, felveszi az anyja ékszereit, kozmetikumait próbálgatja. Ha nem figyelnek rá, akkor a figyelmet mókázással, trükkökkel vonja magára.
  • Serdülőként már tudatosan élvezi a vonzerejét! Fontos a családjának tudatosítani, hogy milyen hatással van a férfiakra, életkorának és érettségének megfelelő intelmekkel és korlátokkal kell ellátnia. Nem szabad őt hibáztatni a vonzerejéért.
  • Komolyan kell mérlegelnie a korai szexualitás következményeit, hiszen ez ugyanannyira vonzza őt is, mint a fiúkat. Tudatlansága miatt teherbe eshet, vagy csak „rossz hírbe keveredik”. Fertőzéseket szedhet össze, s a „rendes” lányok kiközösítik.
  • Továbbtanulásban is azt tartja szem előtt, hogy olyan intézménybe járjon, ahol sok fiú van és egyébként is zajlik az élet. Nem készül nagy karrierre, ha olyat kezd el tanulni, ami nem érdekli vagy túl nehéz számára, hamar elmegy a kedve és feladja.
  • Színészként sikeres lehet.
  • Vonzó melegség, öntudatlan érzékiség hatja át, erősen nőies kisugárzása van, még akkor is, ha a külső „tartozékai” hiányosak. Irigyei gyakran felteszik magukban a kérdést: vajon, mit esznek rajta a férfiak?
  • Az Aphrodité-nő a férfire, vele megélt szerelemre és szexuális élményre vágyik, nem gyerekre. Élvezni akarja a pillanat adta örömöt. Játékosságra, szerelemre, szépségre ösztönzi partnerét.
  • Ez a mai teljesítmény-orientált világunkban kevésbé pozitív megítélésű. Azokban a társadalmakban, melyben a világi örömök elfojtása az elfogadott, ott az ilyen típusú nőket megbélyegzik, kitaszítják. Ugyanakkor félnek is a hatásától.
  • Barátnői hasonlítanak hozzá, hiszen a más típusú nők inkább a riválisuknak tartják. Ő maga nem ellenséges és nem féltékeny, ezért nem is érti a felé megnyilvánuló ellenszenvet.

Nőként: többféle férfira is hatással van

  • A befele forduló, de heves természetű férfira, mint Héphaisztosz, aki alkotó munkába fojtja az indulatait. Esetleg olyan művész, aki érzelmileg „fogyatékos”.
  • Az Árész-típusú, szenvedélyes, kérkedő férfire, akivel könnyen szerelemre lobbannak. Kapcsolatuk általában háborúk sorozatából áll, rövid, ágyban töltött fegyverszünetekkel.
  • Az örök kamasz, Hermész-típusú férfira, aki csalafinta, sokoldalú, játékos, szeszélyes, mint ő.
  • Minél erősebb benne az istennő hatása, annál nehezebb számára monogámnak maradni. Intenzíven és gyakran szerelmes, kapcsolatok egész sorát tartja fönn. Mivel mindent ki akar élvezni, ezért belemegy furcsa helyzetekbe is, néha férfi és női partnerei is vannak.
  • „Varázsereje” abban rejlik, hogy ami, vagy aki épp érdekli, annak átmenetileg, de teljesen odaadja magát. Megtévesztő hatással van ez a másik személyre, aki azt hiszi, hogy elbűvölte partnerét, s ettől egyszerre fontosnak és szerethetőnek érzi magát.
  • Ez a tekintet és figyelem felébreszti a férfiban szunnyadó vágyat, és a kreativitás erőit. A művészek az ilyen típusú nőkből választanak múzsát maguknak.
  • Ő a „szerelem áldozata”, mindenkinél azt érzi, hogy megtalálta az igazit, s ezt tudatja is partnerével. Viszont könnyen ki is ábrándul, nyomában dühös, sértett, megalázott férfiak sorát találjuk.
  • Viszonzatlan szerelem kapcsán áldatlan függőségbe kerülhet. Mindenáron erőlteti a kapcsolatot, s ezzel lehetetlenné is teszi, megalázó, nevetséges helyzetekbe hozza magát.

Anyaként

  • Szereti a gyerekeket, és azok is őt. Játékosságával megnyeri bizalmukat.
  • Saját gyermekeit, ha elfogadó, elismerő szemmel nézi, akkor azok biztonságban kibontakoznak, de gyakori, hogy figyelme impulzívan más vagy mások felé fordul. Míg az egyik pillanatban az elfogadás figyelmét adja, a másikban pedig már nincs jelen, a gyerekben önértékelési zavart alakíthat ki.
  • Gyakran felelőtlenül költekezik, és az ígéreteit nehezen tartja be. Emiatt az élet fájdalmas leckékben részesíti.
  • Idősödve megijedhet szépségének elvesztésétől (kozmetikai, plasztikai piac!). Gyakori, hogy ilyenkor ébred benne fel a vágy a megállapodásra. Válságain átsegíthetik kreatív tevékenységek.
  • Akik belső nyugalomra lelnek, s nem a külső szépség fenntartásán fáradoznak, kecses, vitalitással telt hölgyekké válnak, akik még mindig vonzzák az embereket, s várják az újabb kihívásokat az élettől.

Hivatása

  • Jó, ha olyan foglalkozást választ magának, mely érzelmileg is leköti, s melyben meg tudja élni a kreativitását. Jellemző, hogy az anyagiaktól függetlenül a számára érdekesebb munkát vállalja. Ha utálja a munkahelyét, akkor közepesen teljesít, ha viszont szereti, akkor minden erőfeszítés nélkül is kiválóan teljesít.
  • Sikeres lehet a művészi pályán, a szépségiparban, arculattervezésben, párkapcsolati közvetítőként. Olyan munkákban, ahol fontos a harmóniateremtés, a „kirakat”, a dekoráció. Válhat belőle olyan közkedvelt tanár is, aki pozitív elvárásaival, a gyerekekbe vetett hitével segíti a bennük szunnyadó tehetségek kibontását. Vagy az értő meghallgatással, empátiájával terápiás munkát is végezhet.

Az energia kimunkálása

  • Az itt és most örömének átadni magunkat.
  • Élvezni a zenét, egy simogatást, az érzékiséget.
  • Szép és harmóniát sugárzó dolgok alkotása.
  • Táncolás a saját kedvünkre.
  • Különböző masszázsok.
  • Nyaralás, pihenés a társunkkal.

Tanulnivalója

  • Gyakorlatiasság, megbízhatóság.
  • Hűség és kitartás.
  • Józan előrelátás és tervezés.
  • Ha valaki nem tudja az Aphrodité energiát megzabolázni, az élete során sok megalázó helyzetbe kerülhet.
  • A pillanatnak élve a következményekkel nem számol.

Amiben segíthet nekünk

  • Szeretni tudjunk, élvezzük az életet.
  • Alkossunk, vagy átadjuk magunkat a művészet hatásának.
  • Örömet leljünk a testünkben, a szexualitásban.
  • Valaki vagy valami megfoganjon bennünk.

Forrás:

Arthur Cotterell: Képes mitológiai enciklopédia (Glória Kiadó 2004)
Jean Shinoda Bolen: Bennünk élő istennők (Stúdium Effektíve Kiadó)
Veronica Ions: Mitológia –Hamlyn-könyvek; (Holló és tsa Kiadó 1997)
 
Oláhné Mednyánszki Krisztina
pszichodráma vezető, család- és párterapeuta
okleveles asztrológus
Artemisz Önismereti Műhely és Asztrológia Iskola
Tel: 0630/479-2392
Irodai telefon: 06-52/786-892
Mail: info@mindenamionismeret.hu
Skype: artemiszmuhely

Vissza